آر اف سرجیکال چیست؟ فناوری برتر مراقبت از پوست

متخصصین حوزه زیبایی به‌خوبی به پرسش RF سرجری چیست پاسخ داده‌اند. آر اف سرجیکال یکی از بهترین فناوری‌ها برای درمان ضایعات پوستی است.

فناوری‌های قدیمی درمان ضایعات پوستی با ایجاد حرارت یا برش‌های سطحی، تاثیری کوتاه مدت و پر عوارض روی درمان ضایعات پوستی داشتند. اما  آر اف سرجیکال با تاثیر بسیار موثر و امکان درمان در کوتاه مدت، جایگزینی عالی برای فناوری‌های قدیمی است.

فناوری آر اف سرجری چگونه کار می‌کند؟ نحوه خالبرداری با آر اف سرجیکال

الکتروکوتر یا الکتروسرجری در حقیقت یک ژنراتور بسامد رادیویی است. در فناوری آر اف سرجیکال، دو الکترود به یک‌دیگر متصل می‌شود. یکی از این الکترودها فعال و بسیار کوچک‌تر نسبت به دیگری است. یکی دیگر از الکترودها هم به‌صورت پروب است.

یکی از این الکترودها یک پلیت از جنس رسانا است که آن را در تماس با بدن بیمار در نزدیک‌ترین ناحیه به محل انجام کار قرار می‌دهند. جریان گذرنده از داخل پلیت، همان جریان عبوری از داخل الکترود به شکل پروپ است؛ چون سطح مقطع آن نسبت به سطح مقطع پلیت بسیار کوچک‌تر است، باعث ایجاد اختلاف چگالی و ایجاد گرما و در نتیجه تخریب بافت زیر الکترود می‌شود.

الکتروکوتر، یک تولیدکننده امواج الکترومغناطیسی با توان بالا است؛ بنابراین باید به درستی استفاده شود تا عوارضی نداشته باشد. فناوری الکتروسرجری نیز، در صورت استفاده نادرست، برای سلامت کاربران و بیماران مشکل ایجاد می‌کند. تکنولوژی آر اف سرجیکال، که به آن الکتروکوتر یا کوتر هم اطلاق می‌شود، کاربرد روز افزونی در پزشکی دارند. اما امروزه تکنولوژی الکتروسرجری جدید از امواج با فرکانس بالا RF استفاده می‌کنند.

در حقیقت این سیستم‌ها، نسل جدید تکنولوژی آر اف سرجیکال است که با بالا بردن فشار آب میان بافتی به جای تولید حرارت در داخل سلول از تخریب و صدمه زدن به بافت جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین احتمال ایجاد اسکار روی پوست با آن‌ها کمتر است. فناوری الکتروسرجری RF، نسبت به کوترهای قدیمی برش دقیق‌تری ایجاد می‌کنند، به بافت سالم آسیب نمی‌زنند، درد و خون‌ریزی کم‌تری ایجاد می‌کنند و در نهایت اسکار کم‌تری به جا می‌گذارند. دستگاه پرقدرت و محبوب پلاسما فرکشنال Plasmage یکی از برترین محصولاتی است که از فناوری آر اف سرجیکال بهره می‌برد و بسیار موفق عمل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه پلاسما فرکشنال پلاسماژ (PlasmAge) مراجعه کنید.

سرجیکال

آشنایی با انواع کاربردهای فناوری آر اف سرجیکال؛ از جراحی کلوئید تا لیفت صورت

اکثر درمان‌های پوستی را با کمک فناوری آر اف سرجیکال می‌توان انجام داد. از انواع درمان‌های قابل انجام با فناوری پیشرفته تکنولوژی آر اف سرجری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جراحی سرپایی پوست و زیبایی
  • هم‌سطح‌سازی پوست
  • درمان خال، میخچه و زگیل
  • برداشتن زوائد پوستی
  • برداشتن تتو و خال‌کوبی
  • درمان ضایعات عروقی
  • جراحی کلوئید
  • موزدایی
  • لیفت صورت
  • درمان اسکارهای پوستی

مراقبت‌های قبل و بعد از آر اف سرجری چیست؟ مراقب نور خورشید باشید

اگر به مراکز درمانی معتبر مراجعه کرده باشید، با سوال مراقبت‌های پس از سرجیکال چیست مواجه شده‌اید! پزشک متخصص پیش از استفاده تکنولوژی آر اف سرجیکال، توصیه‌هایی به مراجعان می‌کند. عموماً دوری از آفتاب شدید پیش از شروع  و متوقف کردن استفاده از مواد درمانی و آرایشی روی پوست از مواردی است که پزشک به شما قبل از انجام آر اف سرجیکال توصیه می‌کند.

بیماران قلبی، زنان باردار یا شیرده حتماً قبل از استفاده از این تکنولوژی باید با پزشک متخصص مشورت کنند. بدون مشورت و نظر پزشک متخصص استفاده از آر اف سرجری برای افراد در معرض خطر، عوارض زیادی را به دنبال خواهد داشت.

پس از استفاده از فناوری آر اف سرجیکال به‌هیچ‌وجه نباید در معرض نور شدید خورشید قرار بگیرید. معمولاً توصیه می‌شود از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید و ناحیه کار شده را به ‌دور از مواد آرایشی و بهداشتی و کاملا تمیز نگه‌داری کنید؛ هم‌چنین در صورت درد شدید یا خون‌ریزی حتماً با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

خالبرداری با آر اف سرجیکال

آشنایی با تعداد جلسات درمانی و قیمت تکنولوژی آر اف سرجیکال

با توجه به جنس پوست و نوع بیماری، تعداد جلسات درمان آر اف سرجیکال متفاوت است. اما به طور معمول بین 3 تا 10 جلسه زمان نیاز است تا تاثیر استفاده از آر اف سرجری روی پوست مشخص شود. اگر نمی‌دانید محدوده قیمت RF سرجری چیست، باید بگوییم که قیمت آن باتوجه به نوسانات بازار ارز، متفاوت است. به‌همین دلیل به پزشکان و مدیران کلینیک زیبایی توصیه می‌کنیم برای استعلام قیمت حتما با کارشناسان آفا تماس بگیرند.

مزایای استفاده از آر اف سرجیکال چیست؟ کم خطر بودن و تأثیرگذاری سریع

RF سرجیکال به دلیل استفاده از فناوری برتر روز دنیا مزایای متعددی به همراه دارد. از منظر علم پزشکی، استفاده از آر اف سرجری در برداشتن انواع ضایعات نقش مهمی دارد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از تکنولوژی آر اف سرجیکال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت تاثیرگذاری بسیار بالا در زمانی کوتاه
  • قابل استفاده برای تمام پوست
  • کم‌خطر بودن
  • کوتاه بودن دوره نقاهت

عوارض استفاده از تکنولوژی آر اف سرجیکال چیست؟ قرمزی و تورم خفیف

عوارض تکنولوژی آر اف سرجیکال در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی چندان زیاد نیست. از عوارض آر اف سرجری می‌توان به قرمز شدن محل مورد استفاده، کبودی، تورم و حساسیت اشاره کرد. اگر مراقبت‌های پزشکی پس از درمان آر اف سرجری به خوبی انجام شود، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید. مواردی مثل قرمزی یا کبودی هم کوتاه‌مدت هستند و عموماً تا چند روز بعد به صورت کامل درمان می‌شوند.

سرجیکال تکنولوژی

معرفی دستگاه کاربردی با تکنولوژی آر اف سرجیکال، Surtron معجره‌گر

شرکت آفتاب فروزان آریا، واردکننده انواع دستگاه‌های فناوری آر اف سرجیکال در ایران است. دستگاه آر اف سرجری SURTRON ساخت کمپانی  LED Spaایتالیا، محصول دیگری است که در کلینیک‌های زیبایی معتبر استفاده می‌شود.

منبع:شرکت آفتاب فروزان آریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *